حقوق و اخلاق حرفه ای، اعتبار کار ماست.

info@promanovin.com

۰۲۱-۴۴۰۱۹۷۸۷ ۰۲۱-۴۴۸۵۶۸۱۲

مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست؟ پنجره دو جداره ریلی از مدل های پر طرفدار است که این روزها در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. جهت انتخاب مدل و ثبت سفارش خود می توانید به سایت پروما نوین مراجعه و با کارشناسان ما صحبت کنید. در این مقاله اطلاعاتی درباره این پنجره را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مشخصات پنجره دو جداره ریلی

در ابتدا بیایید مشخصات، مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست را بیان می کنیم که بیشتر با این مدل آشنا شوید و بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید. این مدل طرفداران زیادی دارد و اولین دلیل این است که هنگام باز و بسته شدن هیچ فضایی را اشغال نمی کند. بنابراین طبق دکوراسیون منزل می تواند گزینه مناسبی باشد. این پنجره را با نام کشویی نیز می شناسند.

طراحی آن ها به دو صورت تک ریلی و دو ریلی صورت می گیرد. در مدل تک ریلی پنجره تنها از یک سمت یعنی از چپ یا راست باز می شود. در نمونه های دو ریلی پنجره را می توان از دو سمت باز و بسته کرد.

بیشتر بخوانید: تعویض پنجره دو جداره

مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست؟
مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست؟

پنجره دو جداره ریلی چه ساختاری دارد؟

پنجره دو‌ جداره ریلی نیز همانند سایر پنجره های دو جداره از دو لایه شیشه با کیفیت ساخته شده است. این دو لایه شیشه به موازات هم قرار گرفته اند. در فضای بین آن ها لایه ای از گاز آرگون وجود دارد. این گاز بی اثر است اما یک عایق بسیار عالی به حساب می آید.

همین لایه در برابر حرارت و صدا به صورت یک عایق محکم عمل می کند. هوای سرد و گرم نمی توانند به داخل راه پیدا کنند و همچنین هوای مطلوب داخل به بیرون نمی رود.

استعلام قیمت پنجره دوجداره

 

مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست؟
مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست

در مکان های شلوغ با نصب این پنجره ها می توانید آرامش را به خانه بر گردانید چرا که این لایه عایق اجازه نمی دهد که شلوغی و‌ سر و صدای بیرون به داخل بیاید. نفس عایق بودن گاز آرگون باعث می شود که از اتلاف انرژی جلوگیری شده و هزینه ها نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

پنجره دو جداره ریلی همان گونه که نصب شده و در جای خود باز و بسته می شود. در واقع با کشیدن دستگیره به سمت چپ یا راست می توان پنجره را باز و‌ بسته نمود. عملکرد این پنجره با سر خوردن روی ریل انجام شده و بسیار راحت صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: قیمت پنجره دو جداره

مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی
مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست؟

مزایای پنجره دو جداره ریلی

در بررسی مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست باید بگوییم که این پنجره علاوه بر مزایایی که هر پنجره دو جداره دارد، ویژگی های مثبت دیگری نیز خواهد داشت که در این قسمت مرور خواهیم کرد. سهولت در باز و بسته شدن پنجره دو جداره ریلی از مهم ترین ویژگی های این پنجره ها می باشد.

ظاهر زیبایی به ساختمان می دهد و برای اشخاصی که طرفدار طراحی مدرن و مینیمالیست هستند، گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود.

در فضاهای کوچک و جاهایی که دسترسی به فضا محدود است، بدون مشکل باز و بسته می شود. با نصب این پنجره ها هر نوع پرده را می توانید خریداری کنید چون مزاحمتی برای پرده ها ندارد. حتی در زیر پرده های کرکره ای نیز به راحتی باز و بسته می شوند.

مزایای پنجره دو جداره ریلی

پنجره‌های دوجداره ریلی چه معایبی دارند؟

اگر می خواهید بدانید که مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست، در ادامه این متن همراه ما باشید تا شما را با معایب آن آشنا کنیم.

یکی از مهم ترین عیب های این پنجره ها میزان کمتر عایق بودن است. در واقع نسبت به نمونه های دیگر عایق خوبی نیستند از این رو در برخی کشورهای اروپایی مورد استقبال نیست.

میزان عایق بودن پنجره دو جداره ریلی در مقابل صدا، سرما و گرما و همچنین گرد و خاک حدود هفتاد درصد است. از این رو در مناطقی که آلودگی های هوا و همچنین صوتی زیادتر است گزینه مناسبی به حساب نمی آید.

نکته دوم که شاید برخی توجهی به آن نداشته باشند این است که بخشی از شیشه را نمی توان همیشه تمیز نمود. در مدل هایی که به راحتی باز می شوند، تمام قسمت ها را می توان تمیز نمود.

اما در این مدل شاید نصاب بتواند این کار را انجام دهد. مسئله دیگر این است که برای سایزهای بسیار بزرگ یا خیلی کوچک مناسب نمی باشد. در واقع پنجره های بالای چهار متر یا کمتر از هفتاد سانتیمتر را نمی توان به مدل ریلی ساخت‌.

یکی از مسئله های مهم این است که امکان نصب توری بر روی این پنجره ها وجود ندارد. از این رو هنگام باز کردن امکان ورود پشه و دیگر جانوران زیاد است. قسمت قفل این نمونه از پنجره ها نسبت به مدل های دیگر زیاد محکم نیست.

این مسئله را نیز باید یادآور شویم که به دلیل طراحی ریلی، قاب و چارچوب این پنجره ها نسبتا سنگین می شود. این جا به این مسئله بر می خوریم که اگر غلتک های به کار گرفته شده از جنس مرغوب نباشد، حرکت باز و بسته شدن به سختی صورت می گیرد و امکان خرابی زود هنگام آن ها وجود دارد.

در زمان وزش باد و طوفان می توانید صدای زوزه را از این پنجره بشنوید. حالا با توجه به آگاهی خود از اینکه می دانید، مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست، تصمیم خودتان را بگیرید.

 

مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست؟
مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست

پنجره دو جداره ریلی برای چه مکان هایی مناسب است؟

با توجه به اینکه الان می دونیم مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست، نباید اذعان داشت که هنوز بسیاری از افراد طرفدار این نمونه هستند. این پنجره ها برای مکان های معتدل گزینه بسیار خوبی هستند. به راحتی باز و بسته می شوند و می توان از هوای تازه استفاده نمود.

برای دیدن مناظر زیبای اطراف می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در فضاهای کوچک گزینه مناسبی است و جایی را اشغال نمی کند. قسمت ورودی تراس ها به اتاق خواب، آشپزخانه و درب ورودی حیاط به ساختمان می توان این مدل را نصب نمود.‌

استعلام قیمت پنجره دوجداره

سخن پایانی در ارتباط با اینکه مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست

در این مقاله مزایا و معایب پنجره دو جداره ریلی چیست را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. اینکه این مدل پنجره ها مناسب چه مکان هایی هست؛ کاربرد آنها به چه صورت است و چگونه می توان این پنجره های دوجداره را تهیه کرد صحبت کردیم.

همچنین چه ساختار و مشخصاتی دارد. اگر تمایل به خرید و نصب این مدل دارید، کافی است که با واحد فروش سایت پرومانوین تماس بگیرید.